Vakantie Letland; Een mugje meer of minder

Klik op foto's voor vergroting

 

1

De beginpunten van de korte trails in de nationale parken waren ook met kaart lastig te vinden. Ik was al gewaarschuwd dat er muggen zouden zitten. Ondanks de 28 graden had ik een dikke trui en lange broek aangetrokken, geheel ingesmeerd met deet en mijn kleren ingespoten met anti-insectenspray. Het had effect; de muggen waren er dól op… Terwijl we een orchideeëntrail liepen, gonsde het om ons heen. Mijn broek leek net een levend tapijt van muggen. Op z'n tijd wat foto's genomen en dan vooral snel doorgelopen.

2

 Vooral een avontuurlijke trail door de moerasbossen langs de Kemerulake was schitterend, maar door de duizenden muggen, hebben we deze niet afgemaakt. In twee dagen tijd hadden we 3 nationale parken bezocht. Ik zag het zelf niet zo zitten om 's avonds lekker voor het tentje op de camping te gaan zitten koken om vervolgens als voedsel te dienen voor al die bloeddorstige insecten. Onze uitvalsbasis bleef het appartement in Riga en van daaruit zouden we alles met het openbaar vervoer doen. Vanwege deze onverwachte kostenbesparing, besloten we om elke avond heerlijk van de Letse keuken te genieten in de traditionele en gezellige restaurantjes.

3

Dit bericht werd geplaatst in Flora, Insecten, natuur, Vakantie. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie